• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hjälp med lånetaktik

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 983
Poäng
9 787
Efter lite räknande borde jag då vänta in till och med den 26/1-16. Vid det laget har jag tappat 22ff, alla blanka och 7 anmärkningar.

Då har jag 13ff, 5 anmärkningar kvar.
bara att lägga in det datumet i kalendern då:)
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Har inte frågat dig om ändamålet med lånet om du ska lösa gamla lån eller om det är något annat. Har du skuldsaldo?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 983
Poäng
9 787
Har inte frågat dig om ändamålet med lånet om du ska lösa gamla lån eller om det är något annat. Har du skuldsaldo?

Det får vi nog hoppas att människan inte har, då lär väl bluestep kanske sätta stopp också..
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ja det får vi hoppas men man måste ju fråga. Har man skuldsaldo är det ju kört överallt
 

miklo

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
9 Juli 2014
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Inget skuldsaldo, var 14månader sen jag hade skuldsaldo på 8000kr.

Inga lån. Endast privata skulder som jag avser att lösa.

Det är blanco som jag avser.

Jag har kikat lite på Sveas speciallån, men det verkar vara som att kasta sig direkt in i en lejonets kula. Det är en process att få igenom verkar det som, eller har ni andra erfarenheter?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag har Svea Skuldfinansieringslån de var de enda som beviljade mig så jag hade inget annat val. Visst tog det tid att få klart men jag tog ett lån med min fastighet som säkerhet och för mig var det inte alls någon större process att få igenom det. Var bara glad att få ett lån överhuvudtaget.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 983
Poäng
9 787
Jag har Svea Skuldfinansieringslån de var de enda som beviljade mig så jag hade inget annat val. Visst tog det tid att få klart men jag tog ett lån med min fastighet som säkerhet och för mig var det inte alls någon större process att få igenom det. Var bara glad att få ett lån överhuvudtaget.

Då borde du rimligen kunna byta till ngt mindre blodigt om typ ett år, eller 3.. eller när din UC ser hyfsad ut, jag antar att bluestep har bättre villkor än svea?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Att jag inte har Bluestep beror på att de kräver att man flyttar alla sina bolån till dem inklusive bottenlån och de vill jag inte. Har dem i SBAB idag till bra ränta och vill inte byta. Svea har inget sådant krav.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp